Svetelná reklama ako výhodný ekonomický a marketingový ťah

Pri myšlienkach na New York sa väčšine o. i. vybaví aj Times Square a jeho pestrosť. Svetelná reklama s budovami vytvárajú dvojicu, bez ktorej si domáci i turisti nevedia predstaviť Veľké jablko. Ide o imidž, prestíž, nezameniteľný rukopis a charakteristiku daného miesta, na ktoré sa nezabúda. Aj preto patrí svetelná reklama k prostriedkom efektívneho marketingu – a to nielen v Amerike, ale po celom svete.

Priťahuje žiadanú pozornonsť

Svetelná reklama zahŕňa svetelné písmená, svetelné boxy či svetelné logá a právom patrí k vyhľadávaným nástrojom pri zviditeľnení firmy. Prečo? Statické či blikajúce, veľké alebo malé – svetelné reklamy verejnosť vedome i nevedome vníma a registruje. A tak akákoľvek forma svetelnej reklamy spĺňa svoj prioritný cieľ – zaujať a pritiahnuť pozornosť a osloviť čo najväčšie množstvo zákazníkov. A to preto, lebo práve vaša firma takpovediac vyčnieva v davu. Vďaka svetelnej reklame je istým spôsobom zvýraznená, ľahko zapamätateľná a rozpoznateľná.

Svetelná reklama a jej výber

Svetelné boxy či svetelné písmená – čo je najlepšie? Na to neexistuje jednoznačná odpoveď, pretože tá zavisí od množstva faktorov, ktoré svetelná reklama musí brať do úvahy. Prvou zásadou je jej spracovanie a umiestnenie – napríklad nad vstupné dvere nie sú potrebné obrovitánske svetelné písmená či logá ako pri umiestnení svetelnej reklamy na strechu. Princíp je pochopiteľný, však? Taktiež je dôležité, či svetelná reklama v akejkoľvek podobe bude umiestnená v interiéri alebo exteriéri. Pozor, svetelná reklama nemá možných klientov doslova oslepiť! Niekedy stačí jej podsvietenie, inokedy priame svetlo. Svetelná reklama má byť navrhnutá s dôrazom na jej výraznosť, pútavosť a čitateľnosť, a to nielen pre chodcov, ale aj šoférov či motocyklistov. Musí zaujať v obchodnom centre, na ulici i pri cestnej komunikácií. Dôkladne si vyberte a oslovte špecialistov so skúsenosťami, aby sa vám vaša investícia vyplatila niekoľkonásobne. Profesionáli presne vedia, aký druh a typ svetelnej reklamy sa hodí pre vašu prevádzku. Do úvahy je potrebné vziať aj okolnosti ako lokalita firmy a okolie, v ktorom sa nachádza. Aby sa nestalo, že svetelná reklama bude síce nádherná, ale zakrytá veľkým zeleným ihličnatým stromom, takže ju budú vidieť len veveričky. A tie asi nechcete vidieť pobehávať v predajni spolu so zákazníkmi.

Výber z rôznych veľkostí, typov, motívov, farieb, návrhov, osvetlení aj odolnosť voči poveternostným vplyvom len dotvárajú celkový zmysel a funkciu svetelnej reklamy ako efektívneho marketingového nástroja firmy, ktorý zaiste upúta bez ohľadu na čas či miesto, kde sa možný zákazník nachádza.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ďalšie články